دردونه ها

ژله رولی یافرفره ای

1392/2/12 20:24
نویسنده : مانا
4,849 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستای گلم

توی این پست دستورتهیه ژله فرفره ای رومرحله به مرحله واستون میذارم.امیدوارم درستش کنیدولذت ببرید.

برای تهیه این ژله به مارشمالونیازهست.که می تونیداونوخودتون تهیه کنیدیاازسوپرمارکتها بگیرید.

مارشمالوتوی سوپرمارکتهابه این شکل عرضه میشه:

 

اگه گیرتون نیومدمیتونیدازپاستیل خرسی استفاده کنیدیااینکه خودتون ازدستورزیر تهیه اش کنید.

طرزتهیه مارشمالو:

آب سرد نصف پیمانه

آب جوش 1 پیمانه

شکر یک ونیم پیمانه

پودرژلاتین 2 قاشق سوپخوری

آبلیمو 1 قاشق چایخوری

وانیل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

ژلاتین روداخل آب سردریخته میذاریم تاحل شه

بعدشکروآبجوش روتوی یه ظرف بزرگ روی حرارت ملایم قرارمی دیم تاشکرحل شه.وقتی جوش اومدژلاتین حل شده روبهش اضافه می کنیم.

بعدمیذاریم باحرارت ملایم 20 دقیقه باهم بجوشندوگاهی همش میزنیم

بعدظرف روازروی حرارت برداشته یه گوشه میذاریم تاکمی سردبشه.بعدباهمزن برقی کمی میزنیم.

کمی که زدیم آبلیموووانیل رواضافه می کنیم ودوباره بادورتندهمزن اونقدرمیزنیم تاغلیظ شه وحجمش دوبرابربشه.

 

حالامارشمالوشما آمادست.

طرزتهیه ژله رولی یافرفره ای:

یه بسته پودرژله(من ازژله اناراستفاده کردم)روبانصف لیوان آب جوش حسابی مخلوط کنیدودرآخراونوروی کتری درحال جوش (روش بن ماری )قراربدین تاحسابی شفاف بشه.

 

بعدمارشمالورواضافه می کنیم وروی بخارکتری هم می زنیم تاحسابی باهم مخلوط شن.

حالاظرف پیرکس روخیس کرده وژله آماده روداخلش میریزیم .

مارشمالوهارومیان.40دقیقه ظرف روداخل یخچال قرار می دیم.

بعدیه لیوان آبجوش کناردستمون گذاشته کاردروداخلش فروبرده ولبه های ژله روجدامی کنیم.


بعدظرف روداخل آب گرم چنددقیقه ای قرارمی دیم تاژله کمی جداشه.وبعدشروع به رول کردن وبرشش میکنیم.

نکته ای که بایدموقع چیدنش توظرف رعایت کنین اینه که بهتره ظرفتون خیس باشه تاراحت برداشته بشه.

اوناروروی هم نچینیدچون موقع برداشتن به هم میچسبندوشکلشون به هم می خوره.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

خاله شیدا و روشا
20 اردیبهشت 92 20:41
سلام

وای چه مامانیه هنرمندی

آفرین مامان خانومی







ممنون عزیزم.
زری
28 اردیبهشت 92 20:19
به و به چه خوشگل میشه
زری
28 اردیبهشت 92 20:24
اگه مارشمالو رو از سوپری بخرم،باید آیش کنم بعد بریزم؟


نه خردش کن باقیچی آششپزخونه وقتی ژله روتوآب جوش حل کردی قاطی ژلش کن بذارشون روبخارکتری تاداخل ژله حل شه
Zari
29 اردیبهشت 92 18:04
Ok mer30
سعیده مامان آندیا
7 خرداد 92 12:53
سلام مانا خانوم میگم نکنه اصلا نظر من ثبت نشده یا پریده یه جوری؟
من چند بار به وبتون سر زدم ازاینکه به ما افتخار دادید تشکر میکنم
و من با اجازه لینکتون کردم و خیلی دوست دارم که عکس ترانه جون و آقا محمد رو بذارید
سلام عزیزم ممنونم که به وب من سرمیزنی.لطف میکنی باتمام مشغله ای که داری.حتماعزیزم عکس بچه هارومیذارم.عکسای کوچیکی محمدوکه بایداسکن کنمواسکنرندارم


niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به دردونه ها می باشد